Ikea idag...

Fick en lagom skön sovmorgon till strax innan 08,00 innan Lukas ville komma upp =) Sen blev en frukost med äggröra och macka med skinka, gott som fasen faktiskt! Sen blev de lite snabb städning så vi slapp komma hem till världens bombnedslag.. Åkte och lämna Lukas hos mormor och morfar vilket han tyckte va kanonkul, sen bar det av upp till Ikea.. Jag fick inte styrposition i bilen, Andreas tog några öl igår kväll till en himla god middag (fläskfilé med klyftotatis, rödvinsås och bearnais) med himla trevligt besök av bästaste Ida och Oskar oxå =)
Kom upp till Ikea vid 11 och började rundvandringen.. Och jag kan säga direkt att NEJ jag lyckades inte hålla mitt humör uppe speciellt länge.. En jäkla massa folk!!
Jag har haft en liten otursdag på Ikea idag, jag slog sönder ett glas precis innan vi skulle betala så Andreas fick springa tillbaka en lång bit för o hämta ett nytt och under tiden han va borta lyckades jag slå sönder en taklampa vi skulle köpa så jag ringde honom så fick han ta med sig en ny lampa oxå.. haha sjukt! Andreas råkade slå sönder vår jättefina svarta vas igår (fredag den 13:e) oxå.. Så nu får vi sluta slå sönder saker..
Jag har iallafall byggt ihop alla möbler själv.. Vi köpte ett databord, en datastol, en garderob och en liten fåtölj till Lukas, så himla gullig och han tyckte om det direkt satt och mös med sin favvo-kudde.. =) underbara unge! Bilder kommer =)
Så nu är vårt datarum äntligen iordninggjort.. Blev jättebra!
Sen köpte vi lite krims krams oxå.. Så det blir ju alltid lite dyrare än man tänkt.. Ringde mina päron som fick föra över lite extra så vi va säkra på att det skulle räcka..


På kvällen kom Andreas mamma och hennes man förbi och fikade lite.. Sen blev vi hunriga så hon drog iväg och hämta lite grejer hemma och kom hit och laga iordning lite mat.. Tortillawraps med kycklingfylling och massa sallad.. super gott! =) kanontrevligt var det.. Jag fick till och med i mig ett glas vin vilket inte tillhör vanligeheterna.. (har inte lärt mig sånt där än)  =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0