Stolt mamma =)

När vi var på dagis med Lukas på inskolning så får man ju vara med på allt dem gör.. Bland annat så har dem en liten stund som dem förbereder barnen på att lära sig läsa.. det finns en lapp med varje namn på alla barn på avdelningen som dem går igenom varje dag, vilka som är där, vilka som är lediga/sjuka osv.. När barnen varit med ett tag så kan barnen peka ut sina egna namn på dessa lappar..

Jag kom på det här om dagen att de har så på dagis så jag skrev ner LUKAS på att papper så frågade jag honom:
Lukas, vad står det här? -Lukas, svarar han utan att tveka.. Jag blev helt chockad och har testat några gånger till och varje gång säger han Lukas.. det tycker jag är lite häftigt.. barnen är ju inte så gamla kan man tycka...

Igår kom ja och skulle hämta Lukas och han visar mig ett par skor i skohyllan som inte är hans.. Ja fattar ju inte vad han vill så jag säger bara: jaha är det skor där.. Så säger ena fröken som sitter i soffan innanför: står det några skor där? Jag svarar ja, lite frågande.. Då frågan hon vilken hylla skorna står på, som Lukas pekar på.. Jag säger: Theos hylla..
Då visar det sig att hon har burit in den här Theo som jag tror är minst i gruppen och tagit av honom skorna inne, sedan bett Lukas att gå ut med Theos skor och ställa de i rätt hylla.. Eller ja ni fattar.. Då har han gjort det! Helt sjukt ju.. Antingen var det bara ren tur, eller så kan han skilja på de andra barnens namnlappar oxå.. häftigt iså fall!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hihi nu är jag en jobbig fröken ;) Men barnen vet vilka dem andra barnens hyllor är bara för att dem alltid står vid dem när dem klär på sig =D Men sen känner han nog säkert igen namnet med hihi =)

2009-10-13 @ 18:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0