Utelek i eftermiddags..

Ja imorse hade jag och Lukas krig.. Andreas va och tränade och ja tänkte åka med Lukas till mina föräldrar en sväng.. Men Lukas ville itne klä på sig.. Ja försökte lura honom att ja skulle åka själv så satte på mig alla ytterkläder och gick ut för att starta bilen.. det resulterade i att Lukas kuta ut på trappen iförd en blöja och ett par byxor, sår ganska kallt ut om fötterna där han stod tokungen.. Skrek som stucken gris gjorde han.. Bra tänkte jag, nu kommer han klä på sig men icke... så efter ytterligare lite gnäll och skrik inne bsetäme ja mig för att skippa att åka och gick ut för att stänga av bilen igen, då gör han samma sak igen, står på trappen utan strumpor och skor i snön o vrålar.. ojojojojoj.. man undrar ju varför dessa vredesutbrott kommer och vad han tänker under tiden egentligen, för efter en stund så märker man ju att han själv inte vet varför han skriker?

Men nu eftermiddags klädde vi på oss o gick ut på tomten.. Lukas grävde i snön och hoppa runt och hade jätte kul.. klättra i snöhögar och åkte ner för trappen på rumpa och mage och allting.. Skönt o komma ut lite.. Andreas skottade av snön från båten...
Sen gick vi in och tog ett varmt bad <3 helt underbart! nu ligger vii alla utslagna i soffan och kolla på små einsteins.. hmm kunde ha vart nå roligare på tv:n men snart somnar nog Lukas.. Andreas verkar ta en powernap redan nu för han snarkar lite lätt här i soffan bredvid oss =) de tog hårt på honom att vara i Kungsberget igår och åka snowboard..

Känns ju sådär att det nu väntar en veckas jobb igen innan de blir helg igen.. Fast myser gör vi varje kväll så de är lugnt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0