Mamma, mamma...

Min lilla Lukas har blivit en liten mammagris.. Och de tycker ja för de mesta bara är mysigt men imorse när han skulla lämnas på dagis så brast mitt hjärta.. Vi möts av en fröken som ja och Andreas aldrig sett förut, hon presenterar sig som Lena.. Visst de är inte hennes fel men de känns helt fel att lämna över Lukas till en helt främmande person, särskilt när han krampar fast i mig och vägrar släppa.. Hon säger att Lukas och hon träffats förut men han kände sig inte trygg med henne, det märktes.. Sen var de en fröken till som Lukas känner lite bättre men inte bland favoriterna kanske.. Men lämnar över en ledsen kille och hör när vi går hur han vrålar: MAMMA!MAMMA!
Fy fasen så illa de kändes.. Men va ska man göra, måste ju åka o jobba? Men de va inte långt ifrån att ja tog med mig Lukas hem igen.. Ringde ner efter ca 45min och då hade favoritfröken kommit och han satt och myste hos henne.. SKÖNT!

Känns väldigt skönt att de bara är tre veckor till efter den här veckan som är fulla veckor för Lukas på dagis.. Sen kommer ju jag vara hemma och då blir de bara tre dagar i veckan, 5 timmar åt gången.. precis lagom så han får leka av sig..
Tror de blir måndag, onsdag, fredag.. En av favvokompisarna kommer oxå gå dessa dagar så de blir säkert kanon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0